<-BlogTitle->
.:: و استنسیل روح گرافیتی است ::.
 

اموزش ساخت استنسیل تک لایه



سلام دوستان امروز میخوام اموزش ساخت استنسیلو بهتون بگم برای این کار شما باید :
1 - طرح
2 - چیزی که طرحتون رو روش چاب کنین
3- تیغ (کاتر)
4 - چیزی که کارتون رو باید روش برش بدین
من چون نرم افزاری که از دسکتا=م عکس بگیره رو نصب نکردم برا همین عکس اماده میذارم :

شروع :
1 : انتخاب یک تصویر که رزولشون و وضوح بالایی داشته باشه  و سایه کمتری داشته باشه خلاصه وقتی انتخاب کردین فتوشا= رو باز کنین و عکسو بندازین توش : مثل این
[]

2 : دورشو ببرین

[
3 : براش مو بکارین  :D  این کار باعث میشه که یکدست در بیاد

[
4: تنضیمات روشنایی و کنتراست رو انجام بدین (بستگی به عکس داره میزانش)

[]
[

5:  با کلید Ctrl+ Shift+ALT+B سیاه سفید کنین 


[

6: دوباره تنضیمات روشنایی و کنتراست رو انجام بدین تا این حالتی شه


[

7 : ممکن عکستون بخواد یکم صافکاری شه  :D  برا همین صافش کنین

[

8 : دورش و حاهایی که لازمه رو یه خط بندازین که کامی نبرین و کار کامل سو راخ شه خودتون میفهمین کجا ها باید  انجام بدین  :idea:

[

9 : گزینه Find Edges  رو از Style =یدا و کلیک کنین


تمــــــــــــــــــــــــــام شما به همین راحتی استنسیلتون رو ساختین  :wink:

  • نوشته : مکسور
  • تاریخ: سه شنبه بیست و ششم مرداد 1389
  •  
  • حروف راهنما


    کلی راهنما گرافیتی پیشنهاد میکنم همه رو ببینین ...


    بقیه در ادامه مطالب ...

    .:  ادامه مطلب :.
  • نوشته : مکسور
  • تاریخ: چهارشنبه شانزدهم دی 1388
  •  
  • چگونه گرافیتی 3d (سه بعدی) بکشیم ؟

    1 ابتدا طرح سادتون رو بکشین :

    خط هایی مانند نمونه رسم کنید.

    3 خطوط را به هم وصل کنید .

    مانند شکل رنگ وکامل کنید

    ودر اخر ...

    حالا میتونین اسم تون رو بهتر گرافیتی طراحی کنین... :d

    نظر یادنون نره ...

  • نوشته : مکسور
  • تاریخ: چهارشنبه شانزدهم دی 1388
  •  
  • راهنمای حروف گرافیتی 2

  • نوشته : مکسور
  • تاریخ: یکشنبه بیست و نهم آذر 1388
  •  
  • راهنمای حروف گرافیتی


    راهنمای حروف گرافیتی نظر فراموش نشه ... :d

  • نوشته : مکسور
  • تاریخ: یکشنبه بیست و نهم آذر 1388
  •  
  • اینم یه راهنما برای گرافیت کارای عزیز

    برای بزرگتر دیدن عکس به ادامه مطالب بروید نظر فراموش نشه !

    .:  ادامه مطلب :.
  • نوشته : مکسور
  • تاریخ: دوشنبه هجدهم آبان 1388
  •  
  • گرافيتي !

    سلام خوبين ؟

    امروز يه سري مطلب درباره ي گرافيت ‌(اين هنر با حال) گذاشتم تا استفاده كنيد و لذت ببريد !

    گرافیتی چیست؟

     

    تاریخچه و معرفی گرافیتی
    گرافیتی یا نفاشی دیواری به آن دسته ازدیوار نوشته ها یا نقاشی هایی گفته می شود که با انگیزه ای شخصی روی در و دیوار شهر هاو اماکن عمومی کشیده می شود. این کار تقریبادر همه جای دنیا با منع قانونی مواجه است. گرافیتی با نوشته های سر دستی و یادگاری های روی دیوار متفاوت بوده و نیز مختص سن یا طبقه فزهنگی و اقتصادی خاصی نیست.
    امروزه گرافیتی بیش از هر هنر دیگری مورد بد فهمی و استفاده نا به جا واقع شده است و در بسیاری از کشور ها جنبه تاثبر گذار و بیان گرای خود را از دست داده و صورت دیوارنوشته هایی رنگارنگ و پرپیچ و تاب )که آن هم خالی از ارزش نیست( مبدل شده است.
    استفاده های نابجا و یک جانبه از گزافیتی های نوشتاری در کلیپ های ویدئویی و تبلیغ بیش از حد این رسانه ها در منسوب کردن آن به فرهنگ معترض سیاهان نیز از دلایل اصلی اینعدم توجه و دست کم گرفتن است.
    گرافیتی براساس تفاوت دلایل وجودی و نیز امکانات ارتباطی که ایجاد می کند به دو نوع عمدهتقسیم می شود:
    نوشتاری:
    هنر مندان این شیوه گرافیتی خود را هنر مند نمی » گرافیتی نویس « دانند بلکه میل دارند تا معرفی شوند.
    گرافیتی های نوشتاری به سبک های گوناگونی تقسیم شده اند که به برخی از آنها به اختصار در ادامه اشاره شده است. اما با توجه به تاریخچه و دلایل بسط و توسعه آن در جوامع مختلف، در این بحث چندان به آن نمی پردازیم.
    تگ- Tag
    امضایی به سبک خاص که معمولا در اماکن عمومی و روی انواع سطوح به شکلی سریع نقاشی می شود.
    ترو آپ-Throw up
    طرحی از یک نام یا چند حرف که خط محیطی آن با یک رنگ و داخل آن به شدت و شتاب با رنگی دیگر پر می شود.
    این نوع گرافیتی معمولا بیشتر از 2-3 دقیقه طول نمیکشد.
    اثر(: ( Piece-
    کاری تمام رنگی که طی دفعات متعدد و با بر نامه
    ریزی دقیق انجام گرفته باشد.
    پنل:
    اثری که روی دیواره های بیرونی قطار نقاشی شده باشد. یا کنار اتوبان ها کشیده می شود.
    مواد کار این هنرمندان(که خود از این نام بیزارند) معمولا عبارتند از قلمو های جمع وجور رنگ روغن، ماژیک ها وقلم های اثر گذاری که جوهر آن ها معمولا توسط خود آنان تهیه می شود و قوطی های اسپری رنگ و تعدادی کلاهک برای کنترل قطر اثر گذاری خطی اسپری.

    گرافیتی های نمایشی یا نقاشی دیواری:
    این هنر در کشور ها و ملل گوناگون انواع، دلایل وجودی و استفاده های مختلفی یافته و راه های بسیاری پیموده است.یکی از مهمترین و به یاد ماندنی ترین ریشه های ارزشی این هنر در نقاشی دیگو « های دیواری، انقلاب مکزیک و آثار سه بزرگ «دیوید آلفرو» و «خوزه کلمنته اروسکو» ،«ریورا
    به چشم می خورد.»
    (سیکوئروس )سی کییروس کسانی که اثر گرافیتی (نوشتاری یا نمایشی) از خود به جا می گذارند برای کار خود دلایل متفاوتی دارند و یکی از مهمترین این اهداف بیان تاثیری است که زندگی شهری در آنان به وجود اورده است. هنرمند گرافیتی از شهر چیز هایی می گیرد و به آن چیزی باز پس می دهد. نقاش گرافیتی، مثل بسیاری از پیشروان هنر، از زمینه واقعی شهری برای بیان و ایجاد تاثیر استفاده می کند. در حالی که تبلیغات شرکت ها و بانک های بزرگ و محصولات مصرفی به صورت وسیع به شکل بیل بورد و تابلوهای دیواری و روی بدنه وسایل نقلیه عمومی شهری همه جا را پر کرده است، گرافیتی ارتباطی است پیشرو از سوی هنرمند با قشر وسیعی از افراد اجتماع به عنوان مردم عادی ومسئولان اجرایی شهر.


    دیگر سبکهای گرافیتی عبارتند از:
    وایلد استایل: Wild Style
    در این سبک سرعت به یکی از مهم ترین فاکتورها تبدیل می شود. این سبک تشکیل شده از حروف درهم وبرهم که با خط و پیکان و حباب به هم وصل شده اند و در هم فرو رفته اند. نقاشی گرافیتی این سبک معمولا در نگاه سوم و چهارم خوانده شود.
    استنسیل: Stencil
    در این سبک از شابلون می توان استفاده کرد. یکتیکه مقوا را بر می دارید و گرافیتی خودرا روی مقوا می زنید و بر روی دیوار قرار می دهید و با اسپری روی آن را میزنید.
    بلوک بوستر - Blockbuster :
    این شبک فضای کاری زیادی رو به خود اختصاص میدهد. در واقع یک بلوک را اشغال می کند. دیوار نویسی بلوکی به علت حجم کاری، زمان زیادی میطلبد در نتیجه نسبت به دیگر انواع گرافیتی کمتر کاربرد دارد و معمولا در جاهایی خلق می شود که اجازه برای کارهای گرافیتی باشد. ناگفته نماند که در همه جا بسیاری از مردم کشیدن گرافیتی را عملی زشت و نا هنجار می دانند و آن را از مظاهر آنارشیسم و آوباشگری )وندالیسم( بر می شمارند. به نظر نویسنده این مطالب علت دشمنی افراد با گرافیتی نداشتن سواد و دست کم حوصله لازم برای مواجهه با وضعیتی جدید در محیط پیرامون است. این افراد و شاید اکثریت مردم نقاشی روی دیوار را سر زده از کار یک ولگرد (اگر خیلی ارزش بگذارند!!) با بخشی از یک فعالیت سیاسی می بینند.
    نویسندگان و محققینی که به موضوع گرافیتی میل که « شری کاوان » پرداخته اند به این گفته به اثر گذاری (ثبت نشان) در محیط های اجتماعی تاکید و به دوران کهن زندگی انسان باز می گردد.
    بسیار دارند. در هر حال میل آدمی به باقی گذاشتن نشانی از خود به گونه ای شخصی و بر اساس نیازواقعی به بیان، صورت می گیرد. اما در سوی دیگر,که صاحب اثر به عنوان یک نفر از افراد جامعه حضور دارد و با توجه به ممنوعیت قانونی عملش آن را سرانجام بخشیده است , چه می گذرد. او به تنهایی تصمیم می گیرد تا چیزی که می خواهد در مکان عمومی مورد نظرش نفاشی کند و بعد از تمام شدن کار به خانه بازمی گرردد و تمامی فکرش این است که آیا کسی اصلا به نقاشی ام نگاه می کند؟
    کسی به آن فکر می کند؟ بی شک این نوع برخورد را جز یک انتظار و تلاش در برقراری ارتباط مستقیم با جامعه نمی توان دانست.




    گرافیتی از زبان ویکی!
    ویکی پدیا این هنر را اینطور معرفی میکند:
    * لغت گرافیتی(دیوارنویسی) از واژه گرافیو در زبان ایتالیایی مشتق شده است که به معنی اثر گذاری سریع یا خط خطی است و نوشتن «گرافایر» ممکن است اصل این واژه به با قلم فلزی در لاتین عامیانه باز گردد.
    دیوارنویسی بخشی از هنرهای خیابانی بشمار می آید. منظور از هنر خیابانی آن بخش از گرافیک است که در کوچه و خیابان و سطح شهر با آن برخورد م یکنیم.
    این هنر تاریخچه ای بسیار کهن دارد و ریشه در سنگ نبشت ههای تاریخی غارها و کتیب ههای باستانی نقاش یهای دیواری در ابعاد گوناگون دید هاید که از همین دست هاند. در سده بیستم و کمابیش ه مزمان با جنگ جهانی دوم، مشاهده درج نام و نشان گرو هها بر روی دیوارها تبدیل به امری عادی شد. در برخی مواقع این
    دیوارنویسی ها بسیار با دقت و هنرمندانه اجرا می شوند و سب کهای متعددی به خود می گیرند.
    برخی از این آثار بار معنایی بی شتری را به دوش می کشند که ممکن است حاوی یک پیام اجتماعی یا سیاسی باشد که حتی با استفاده از افشان ههای رنگی بر روی دیوارها، ساختمانها و قطارها رسم می شوند. شاید شما هم تصاویری از دیوار برلین را دیده باشید که لبریز از این آثار بود یا نگار ههای دیگر اینترنتی را که دست به دست یا بهتر بگویم ایمیل به ایمیل می چرخند که حاوی تصاویر نقاشی شده سه بعدی بر کف خیابا نها هستند. ای نها تماماً هنرهای خیابانی هستند.
    در
    ایران دیوارنویسی به دو دسته بخش می گردد:
    دیوارنویسی مردمی و دیوارنویسی حکومتی.
    دسته نخست بیشتر گویای مسائل سیاسی روز مخالفت با سامانه حاکم و یا تبلیغات مشاغل و آگهی هاست.

    دسته دوم در خدمت تبلیغات عقیدتی حاکم و نمایان ساختن برنام ههای ایدئولوژیکی حکومت فعلی است.
    دیوارنویسی هچنین یکی از رشته های وابسته به تزئینات شهری است که با کارکرد های متفاوتی، متناسب با نیاز فرهنگی صورت می پذیرد. از جمله خطوط نوشتاری برای شعار و تصویر سازی برای زیباسازی شهری یا تبلیغات فرهنگی و بطور کلی رسم هر گونه اثر هنری شامل بر متن، تصویر و برجسته نگاری که توسط طراح صورت پذیرفته باشد.

    گرافیتی یا نقاشی دیواری به آن دسته از دیوارنوشته ها یا نقاشی هایی گفته می شود که با انگیزه ای شخصی روی در و دیوار شهر ها و اماکن عمومی کشیده می شود.این کار تقریباً در همه جای دنیا با منع قانونی مواجه است.
    گرافیتی با نوشته های سر دستی و یادگاری های روی دیوار متفاوت بوده و نیز مختص سن یا طبقه فزهنگی و اقتصادی خاصی نیست.
    امروزه گرافیتی بیش از هر هنر دیگری مورد بد فهمی و استفاده نا به جا واقع شده است و در بسیاری از کشور ها جنبه تاثبر گذار و بیان گرای خود را از دست داده و صورت دیوار نوشته هایی رنگارنگ و پرپیچ و تاب که آن هم خالی از ارزش نیست مبدل شده است.
    استفاده های نابجا و یک جانبه از گرافیتی هاینوشتاری در کلیپ های ویدتویی و تبلیغ بیشاز حد این رسانه ها در منسوب کردن آن بهفرهنگ معترض سیاهان نیز از دلایل اصلی این عدم توجه و دست کم گرفتن است.

    عکس ها در ادامه مطالب

     

    .:  ادامه مطلب :.
  • نوشته : مکسور
  • تاریخ: شنبه سی و یکم مرداد 1388
  •  
  • |

    mexor

    مکسور

    mexor

    http://mexor.blogfa.com

    "گرافیتی یک هنر خاموش"

    "گرافیتی یک هنر خاموش" - اموزش گرافیتی

    "گرافیتی یک هنر خاموش"

    سلام به وبلاگم خوش اومدین
    این وبلاگرو در تاریخ 31/5/1388 رو ساختم تا بتونم در اون مطالبی راجع به گرافیتی
    و ... براتون بذارم در ضمن این وبلاگ هیچ گونه فعالیت سیاسی ندارد و فقط جنبه ی هنری دارد
    _______________

    Hi , my name is mexor and I am not willing to talk about my name ,I was born in May 31 at Mashhad , Iran .I started doing graffiti arts with couple of my friends. I started out in 2006 and 2008 began to professionally .
    In all graffiti arts I like graffiti stencil at most and it is actually what I am an expert in.
    Nobody actually did help me to learn this stuff but I have learnt by myself and I will help people who are interested in these arts as much as I can.
    I don’t follow any political issues in my works even though this work is much about politics but I work on my own purposes which are not appeared in every one’s visions and its pretty much related to society . گرافیتی در مشهد

    "گرافیتی یک هنر خاموش"

    فیسبوک من

    اینستاگرام